בימינו יותר ויותר אנשים מחזיקים בכיס סמארטפון רב יכולות ומנהלים היבטים רבים של חייהם דרך המכשיר המתקדם, לכן זה אך טבעי כי גם התחום הבנקאי והפיננסי יאפשר למשתמשים לנהל את ענייניהם דרך הטלפון הסלולרי וללא צורך להגיע לסניף כלשהו. הבנקים הגדולים החלו בשנים האחרונות לשפר את מערך השירותים הדיגיטליים שלהם, נסקור אילו יכולות ניהול חשבון בנק בסלולר הם מציעים.
בנק לאומי – דיגיטל
בנק לאומי משקיע רבות בשיווק המערך הדיגיטלי הנרחב שלו ללקוחותיו ואף מציע החזר כספי ללקוחות שמנהלים פעילות רבה יותר בערוץ זה לעומת התקופה המקבילה. הבנק מפעיל את השירות מ-2009 והוא מיועד לכל הלקוחות שהצטרפו אליו. מבחינה טכנולוגית, המערכת של לאומי דיגיטל מאפשרת לבצע מגוון פעולות בחשבון, להעביר מזומן באמצעות SMS פשוט, ממשקי קשר עם מוקדני שירות ובנקאים אישיים בסניפים וקבלת מידע רב על החשבון.
המערכת לניהול חשבון בנק בסלולר כוללת אפליקציה טובה לאייפון ולאייפד וכמו כן היא מתאימה לכמות גדול של מכשירים, לאו דווקא סמארטפונים חדישים (50 מכשירים). לאומי פעיל מאוד בפייסבוק, בטוויטר ומנהל בלוג פעיל עבור לקוחותיו. השירות מאפשר לקבל שיחה חוזרת מנציג, לנהל שיחה בצ'אט רגיל או באמצעות וידאו. ביצוע חלק מהפעולות מתבצע מול בנקאים אישיים.
בנק הפועלים – Connect
בנק הפועלים מפעיל שירותים מקוונים באתר האינטרנט שלו כבר זמן רב, אך בחודש פברואר של 2011 השיק מערכת חדשה של ניהול חשבון בנק בסלולר ללקוחותיו בעלי הכנסה חודשית של מעל 5,000 ש"ח. התכנית נקראת פועלים Connect והיא מאפשרת התחברות באמצעות כל ממשק אינטרנטי – כולל כמובן אינטרנט סלולרי. לקוחות אשר מצטרפים לשירות ממשיכים לקבל שירות רגיל בסניף על פי בחירתם והשירות אינו מחליף דבר אלא נועד לתת ערך מוסף ואפשרויות בחירה ללקוחות.
הממשק של המערכת לניהול חשבון בנק בסלולר מתקדם מאוד ונוח, הוא מותאם לטלפונים חכמים ומחשבי הלוח שנכנסים לשוק, המסך המרכזי מציג בצורה יפה את כל הפרטים חשובים על החשבון. השירות כולל אפליקציות ניהול חשבון בנק בסלולר למכשירי אייפון, אנדרואיד ובלקברי, כולל כפתור "התקשרו אלי" שמקשר את הלקוח מיד עם בנקאי. השירות החשד כולל כמובן מגוון התראות בזמן אמת, תזכורות על פעולות ומידע רב על החשבון. מנויים לשירות יכולים ליצור קשר בכמה שיטות עם בנקאי אישי בשעות הפעילות ולקבל המלצות פיננסיות ממנו. המערכת אף מאפשרת ללקוחות להשוות גרפית בין התנהלותם לבין זו של לקוחות דומים להם.
בנק מזרחי-טפחות – Live
בנק מזרחי מציע מסלול ייחודי יחסית שהדגש בו הוא יותר על פעילות באינטרנט רגיל ובאמצעות הטלפון, הייחודיות של השירות היא בכך שלקוחות אשר מצטרפים אליו צריכים להחליף סוג חשבון בנק ורוב פעילותם עוברת לערוץ הישיר ומחליפה את הסניף. כל לקוח עדיין משויך לסניף פיזי ויכול לקבל שם שירותים מסוימים אך המערכת הישירה מהווה את ערוץ הבנקאות העיקרי.
המערכת אינה כוללת אפליקציות לסמאטרפונים ומאפשרת קבלת התראות ותזכורות SMS או מייל. המערכת הדגיטלית מציעה מגוון אפשרויות ויזואליות לצפות במידע על החשבון, כולל גרפים וכדומה. דגש עיקרי של מזרחי Live הוא על שירות ע"י בנקאים אישיים שזמינים רוב שעות היום ואפשר להגיע אליהם בצ'אט, שיחת וידאו, שיחה רגילה, SMS, מייל, פקס ועוד. הבנקאי האישי אחראי לביצוע כל הפעולות עבור הלקוח והעברת כל מידע רלבנטי ומחליף כמעט באופן מלא את השירות של בנקאי בסניף פיזי.
בנק דיסקונט
מבחינת ניהול חשבון בנק בסלולר בנק דיסקונט מציע בעיקר ערוץ יעיל ונוח לקבלת מידע, הבנק מציע אפליקציות מתקדמות ואיכותיות לאייפון ואנדרואיד שכוללות קבלת מגוון רחב של מידע בצורה גרפית וויזואלית מעולה. כמו כן יש שירות טלפוני של מוקד הבנק.